Женский журнал pani.kiev.ua: статьи, рецепты, сонник, гороскоп, женские журналы, сайты для женщин...
News | Articles | Recipes | Dream book | Daily Horoscope | Magazines | Galleries | Books | Needlework | Ask an Expert | Aerobics and Fitness | Diets and weight loss |

English Italian French German Turkish Polish Japanese Hebrew Spanish Chinese Arabic Ukrainian Russian

 Honor!
Fashion
 Beauty & Style
 Perfumes and cosmetics
 Career Center
 Health
 Pregnancy, childbirth, parenting
 Yoga
 Psychology
 Stories of life
 Adult
 My house and interior
Cars for stiletto
 Men's Tips
 Holidays
 Dolls
 In the world of colors
 Cottage, garden, vegetable garden
Holidays. History, tradition, greetings
Wonders of his hands
 Magic, divination, paranormal
In a country of dreams
 Daily Horoscope
  Astrological forecast for the week
  Literary room
  Proverbs and tales
 Column film criticism
 Sections
News (archive)
In the country and the world
Culinary exclusive
Dream book
Needlework
Consultation
Aerobics and fitness
Diets and weight loss
Women's magazines
Galleries
Our polls





 





Child's mental development: the types of information assimilation Библиотека : Беременность, роды, воспитание детей Library: Pregnancy, childbirth, parenting

Умственное развитие ребенка: типы усвоения информации Child's mental development: the types of information assimilation

Дети усваивают информацию из окружающего мира множеством способов: с помощью зрения, слуха, запахов и т.д. Children learn the information from the outside world in many ways: through sight, hearing, smell, etc. Но умственное развитие каждого ребенка происходит по индивидуальной схеме, и, как правило, один из способов усвоения информации у ребенка доминирует. But the mental development of each child is on the individual scheme, and, as a rule, one way of learning information from the child dominates. Понять какой именно – значит помочь ребенку быстрее и лучше познать мир, максимально развив его умственные способности. Understand what is - so help your child learn faster and better world, most developed it mental abilities.

RORER advertising network
Занимаясь с ребенком в школе или дома, нужно учитывать, к какому типу относится ребенок, и соответственно выбирать методы подачи информации. Being engaged with a child in school or at home, we must consider what kind of child, and therefore choose methods of presenting information. К сожалению, большинство наших учителей не принимают этот факт во внимание. Unfortunately, the majority of our teachers do not take this fact into account. Более того, наши школы для этого не приспособлены. Moreover, our schools are not equipped for this.

Если в классе практикуются методы, неподходящие для вашего ребенка, то он может именно поэтому и не успевать в учебе. If the class practiced methods inappropriate for your child, then that is why he can not keep up academically. В этом случае родителям самим, после основных занятий придется повторять с ребенком дома пройденный материал для его лучшего усвоения, используя соответствующие методы. In this case, the parents themselves, after the main sessions will be repeated with the child at home studied material for its better absorption, using appropriate methods.

Психологи выделяют три основных типа усвоения информации : Psychologists are three main types of assimilation of information:

1. Визуальный 1. Visual

«Помнишь бабушкиного котенка?» - «Да, он белый!» "You remember my grandmother's cat?" - "Yes, he's white!"

Дети с визуальной памятью лучше усваивают зрительную информацию: во время чтения, просмотра картинок или в качестве примера окружающих. Children with visual memory is better assimilate visual information: during the reading, viewing pictures, or as an example of others. К этому типу относятся около 65% людей. This type includes about 65% of people. Если ребенок при встрече с чем-то новым пытается хорошенько рассмотреть это, наклоняясь поближе или поднося к глазам, то, скорее всего, он «визуал». If the child when dealing with something new to try a good look at it, leaning close or held to his eyes, then most likely he was "visual".

Такие дети обычно могут с легкостью воспроизвести то, что увидели. These children usually can easily reproduce what they saw. Мысли и воспоминания запечатлеваются у них в мозгу в виде картинок и зрительных образов. Thoughts and memories are imprinted in their brain in the form of pictures and visual images. Дети с таким типом развития сразу узнают, если в их отсутствие в комнате что-то поменялось. Children with this type of development will know immediately if their absence in the room that something has changed.

У них очень развито осознание связи между вещами, или представление о том, что разрозненные вещи формируют единое целое. They have a highly developed awareness of the connection between things, or the notion that disparate things form a whole. Такие дети ощущают себя единым целым с окружающим миром. These children feel that they are one with the surrounding world. Они склонны мыслить визуальными образами и поэтому часто хорошо рисуют, конструируют, лепят или по-другому проявляют склонность к искусству. They tend to think in visual images, and so are often well draw, construct, molded or otherwise are inclined to the arts.

Они лучше концентрируют свое внимание и запоминают учебный материал, когда он сопровождается наглядными рисунками, графиками, диаграммами, а основные пункты в нем подчеркнуты или выделены жирным шрифтом или другим цветом . They better concentrate and memorize the training material when it is accompanied by illustrative drawings, graphs, charts, and the main points in it are underlined or in bold or any other color. Обычно они раньше всех учатся читать и читают много и с удовольствием. They are usually the first to learn to read and read a lot and be happy.

Вы устали повторять ребенку что-то по нескольку раз, а он как будто не слышит? Are you tired of repeating the child something several times, but he seemed not to hear? Ну что ж, пишите ему записки-напоминания. Well, write him memos.

Помните, что слова на такого ребенка действуют меньше, чем на другие типы детей. Remember that the word on such a child are smaller than for other types of children. При наказаниях лучше не ругать его – в этом мало толку. When punishment is better not to scold him - this little confusing. Просто лишить его на время источника информации, так чтобы ему было скучно: например, поставить в угол на короткое время или не разрешить смотреть телепередачу. Just to deprive him of being a source of information, so that he was bored: for example, put in the corner for a short time or should not watch a TV show. Да, и вознаграждения такие дети предпочитают обычно материальные – конфету или игрушку . Yes, and reward such children usually prefer the material - a piece of candy or a toy.

2. Аудиальный 2. Auditory

«Помнишь бабушкиного котенка?» - «Да, он громко мяукал!» "You remember my grandmother's cat?" - "Yes, he mewed loudly!"

К этому типу относятся люди преимущественно со слуховой памятью – примерно 30%. This type includes people with predominantly auditory memory - about 30%. Они лучше усваивают информацию, когда слышат ее или обсуждают. They better assimilate information when they hear it or discuss.

Такие дети любят говорить и слушать, зачастую ведя бесконечные беседы с мягкими игрушками. These children love to talk and listen, often waging endless conversations with soft toys. Они имеют большой словарный запас, ясно выражают свои мысли и умело пользуются языком для достижения своих целей. They have a great vocabulary, articulate and skillfully using language to achieve their goals.

С раннего возраста они любят рассказывать истории и сочинять стихи и сказки . From an early age, they love to tell stories and write poems and fairy tales. У них зачастую отличный музыкальный слух и голос. They are often a good ear for music and voice. Любят играть в устные игры: слова, города и т.д., обожают загадки, стихи и скороговорки. They love to play verbal games: word, cities, etc., love riddles, poems, and quickly.

Такие дети исключительно хорошо и свободно общаются с другими людьми. These children are exceptionally well and freely communicate with other people. Легко заводят друзей и вступают в социальные контакты. It is easy to make friends and enter into social contact. Они легко становятся лидерами в своей среде, и их часто привлекают к улаживанию конфликтов. They easily become leaders in their midst, and are often attracted to conflict management.

Зачастую для запоминания таким детям нужно проговорить полученную информацию про себя или вслух. Often, such children to remember the utter need this information to myself or aloud. Если иногда ваш ребенок шевелит губами во время уроков или шепчется с соседом, то это может быть потому, что он повторяет только что услышанную информацию. If sometimes your child moves his lips during lessons, or whispering to your neighbor, then it may be because he repeats only the heard information. Для лучшего усвоения учебного материала учителям и родителям надо обсуждать его с такими детьми. For a better mastery of training material for teachers and parents should discuss it with children.

Вам кажется, что невозможно делать уроки под музыку ? You think that it is impossible to do the lessons at the music? Наоборот, дети со слуховой памятью легко отвлекаются на посторонние шумы, а равномерный музыкальный фон во время занятий заглушает остальные резкие звуки. Conversely, children with auditory memory, easily distracted by extraneous noise, and uniform background music during classes mutes other sharp sounds.

Хвалить и ругать такого ребенка действенней всего с помощью слов. Praise and curse of the child's effective only with words.

3. Кинестетический 3. Kinesthetic

«Помнишь бабушкиного котенка?» - «Да, он мягкий и игривый!» "You remember my grandmother's cat?" - "Yes, he is gentle and playful!"

Дети с кинестетической памятью усваивают информацию с помощью касаний и движения. Children with kinesthetic memory assimilate information from a tap and movement. К этому типу принадлежит около 5% людей. To this type belong to about 5% of people.

Таким детям для лучшего усвоения учебного материала нужно быть активными во время уроков. So the children for better assimilation of educational material to be active during the lessons. Они больше всего любят учебные занятия, во время которых можно что-нибудь делать руками, проводить наглядные опыты и эксперименты , строить модели, а в математике, к примеру, считать на счетах. They are most fond of training, during which you can do something with his hands, visual experiences and conduct experiments, build models, and in mathematics, for example, take the accounts.

При этом создается впечатление, что их мозг работает только тогда, когда двигается тело. This creates the impression that their brain is working only when the body moves. Они просто не могут усидеть на стуле в течение нескольких часов подряд. They just can not sit on a chair for several hours. Поэтому во время занятий с таким ребенком следует делать небольшие перерывы, в течение которых ребенок бы активно отдыхал. Therefore, during training with such a child should be short breaks, during which the child would be for outdoor recreation.

Этих детей часто называют гиперактивными, причем школьные учителя обычно стараются их приструнить. These children are often referred to as overactive, and school teachers usually try to bring them to heel. Зачастую на ребенка вешается ярлык «трудного» или даже «необучаемого», но на самом деле учитель просто не может найти правильный подход к такому ребенку. Often the child hang the label "difficult" or even "learning disabilities", but in fact the teacher simply can not find the right approach to such a child.

Эти дети имеют редкую способность выражать свои чувства и контролировать себя посредством движения. These children have a rare ability to express their feelings and to control themselves through movement. Зачастую они становятся одаренными актерами , танцорами или спортсменами. Often they are gifted actors, dancers or athletes. Таким детям необходимо движение. They need to move.

Даже если их принуждают сидеть смирно, они начинают елозить, постукивать пальцами рук или ногами. Even if they are forced to sit still, they begin to crawl, tapping your fingers or feet. Во время запоминания информации они трогают или передвигают какие-либо предметы. During the memorization of information they touch or move any objects. Свободное время посвящают физической активности – бегают, прыгают, играют в мяч. Leisure dedicate physical activity - run, jump, play ball.

Для того чтобы маленький кинестетик запомнил информацию или выполнил последовательные действия, психологи советуют применять следующий прием: проговаривайте ему каждый этап, дотрагиваясь последовательно до пальцев его руки – 1. To small kinestetik remember information or complete the steps, psychologists advise to use the following method: pronounce him each step, sequentially to the fingers touching his hand - 1. Пойдешь в ванную. You go to the bathroom. 2. 2. Возьмешь мыло. You take soap. 3. 3. Помоешь руки. Pomoesh hands. 4. 4. Почистишь зубы . Toothpaste.

Наказывать такого ребенка действенней всего – увы! Punishing a child effective of all - alas! – физически: слегка шлепнуть по попке или по ручке. - Physically: a little slap on the ass or the handle. При похвалах обязательно прикасайтесь к нему: гладьте по головке или обнимайте. In praise necessarily touch it: Iron the head or to embrace.
Автор: Марина Аль-Рабаки Author: Marina Al Rabaki


Пожалуйста, оцените эту статью. Please rate this article. Ваше мнение очень важно для нас (1 - очень плохо, 5 - отлично) Your opinion is very important to us (1 - very bad, 5 - excellent)
<< Предыдущая статья <<Previous article Рубрика Беременность, роды, воспитание детей Topic Pregnancy, childbirth, parenting Следующая статья >> Next article>>

Свежие статьи в рубрике «Беременность, роды, воспитание детей»: Поговолим по-взрослому , Любимая мама , Толстый ребенок: надо ли беспокоиться родителям? , Мамино молоко малышу не навредит , Родитель родителю – психолог, а дочь дороже… , Детство за «железным забором» , Мама, куда ты?! , Родительские и врачебные ошибки в лечении ребенка , Мама минус папа , К сожалению... Fresh Articles in category "Pregnancy, childbirth and parenting: Pogovolim an adult, dear mother, baby fat: should we worry about their parents?, Mother's milk does not harm the baby, parent parent - a psychologist, and daughter, more ..., childhood behind the Iron fence ", Mom, where are you?, Parental and medical errors in treating a child, Mom minus dad, unfortunately ...


 


 



Женский журнал pani.kiev.ua: статьи, рецепты, сонник, гороскоп, женские журналы, сайты для женщин...


© 2004-2024
Types of assimilation|assimilation and its types|the contact of children with broken mental development статьи|contact assimilation|11. assimilation. types of assimilation.|информационный мир ребенка|Женский журнал. Статьи, рецепты, сонник, гороскоп, женские, журналы, женские сайты, красота, женское здоровье, мода.
Journal of the modern woman Pani.kiev.ua ,
reprint of materials allowed only with the immediate link to / at mandatory notification editorial on e-mail.
Editor project
For general and administrative questions, please contact