Женский журнал pani.kiev.ua: статьи, рецепты, сонник, гороскоп, женские журналы, сайты для женщин...
News | Articles | Recipes | Dream book | Daily Horoscope | Magazines | Galleries | Books | Needlework | Ask an Expert | Aerobics and Fitness | Diets and weight loss |

English Italian French German Turkish Polish Japanese Hebrew Spanish Chinese Arabic Ukrainian Russian

 Honor!
Fashion
 Beauty & Style
 Perfumes and cosmetics
 Career Center
 Health
 Pregnancy, childbirth, parenting
 Yoga
 Psychology
 Stories of life
 Adult
 My house and interior
Cars for stiletto
 Men's Tips
 Holidays
 Dolls
 In the world of colors
 Cottage, garden, vegetable garden
Holidays. History, tradition, greetings
Wonders of his hands
 Magic, divination, paranormal
In a country of dreams
 Daily Horoscope
  Astrological forecast for the week
  Literary room
  Proverbs and tales
 Column film criticism
 Sections
News (archive)
In the country and the world
Culinary exclusive
Dream book
Needlework
Consultation
Aerobics and fitness
Diets and weight loss
Women's magazines
Galleries
Our polls





 





Change the image ... fashion or necessity? Библиотека : Красота&Стиль Library: Beauty & Style

Изменить имидж… Дань моде или необходимость? Change the image ... fashion or necessity?

«Изменить имидж» - наиболее распространенное словосочетание, связанное с имиджем, которое звучит в последнее время слишком часто в нашей жизни. "Change image" - the most common phrase associated with the image, which reads in recent times too often in our lives. Если спросить у представителей старшего поколения: «Как часто вы слышали слово «имидж» в своей жизни лет 20-30 назад?» - в ответ мы получим лишь удивление! If you ask the older generation: "How often have you heard the word" image "in his life 20-30 years ago?" - In response we will get a surprise! «Нет, не часто, почти не было этого в моей жизни!» - так говорят те, кому сейчас за сорок-пятьдесят. "No, not often, almost did not have this in my life!" - So say those who are now over forty-fifty.

RORER advertising network
Видимо, нам повезло. Apparently, we were lucky. В «эпоху имиджа» мы сталкиваемся с этим понятием почти ежедневно, но кто может с уверенностью сказать, что верно понимает значение словосочетания «изменить имидж»? In the era of image "we are confronted with this notion of an almost daily basis, but who can say with certainty that understands the true meaning of" change image "?

Я решила в этой статье поделиться своими наблюдениями практикующего имиджмейкера на эту тему. I decided in this article to share their observations practitioner image maker on this topic. Так что же такое имидж? So what is the image? Дань моде или необходимость? Fashion or necessity?

Слово «имидж» всегда привлекает внимание. The word "image" always attracts attention. Оно ассоциируется с успехом, респектабельностью, гармонией, способностью создавать положительное влияние… It is associated with success, respectability, of harmony, the ability to create a positive impact ...

Если заглянуть в толковый словарь, мы найдем такое определение слова "имидж": «представление о чьем-либо внутреннем облике, образе». If you look in the dictionary, we find a definition of the word "image": "idea of someone else's inner makeup, manner. Образ – это живое наглядное представление о ком-то. The image - a vivid visual representation of someone. Облик – внешний вид, наружность. The appearance - appearance, appearance.

Таким образом, имидж – это складывающееся у окружающих представление о ком-то. Thus, the image - this is down from the surrounding view of someone. Итак, мы можем сообщать какие-то идеи о себе с помощью внешнего вида. So we can communicate any ideas about themselves through appearance. Внешний вид человека – это то, как он выглядит. Одежда , прическа, макияж, фигура , маникюр, обувь, аксессуары, элементы декора, аромат - все это составляющие внешнего вида. The appearance of man - this is how he looked. Clothing, hairstyle, makeup, figure, manicures, shoes, accessories, decoration elements, aroma - all these make up the appearance. Конечно, манера поведения, речь, жесты тоже важны в создании цельного образа. Of course, manners, speech, gestures are also important in creating unified image.

Я предлагаю своим клиентам и студентам, изучающим вопросы создания имиджа, разделить это понятие на две части: «подвижный» и «неподвижный» имидж. I propose to their clients and students who study issues of creating an image, divide this concept into two parts: a "mobile" and "fixed" image. Тогда намного проще работать с имиджем и возникает понимание процесса его возникновения. Then, much easier to work with the image and there is understanding of the process of its occurrence.

Неподвижный имидж – это только одежда, прическа, макияж, фигура, маникюр, обувь, аксессуары, элементы декора, аромат. Fixed image - this is only the clothing, hairstyle, makeup, figure, manicures, shoes, accessories, decoration elements, aroma.

Подвижный имидж - манера поведения, речь, жесты и что-то еще… The moving image - demeanor, speech, gestures, and something more ...

Для начала с клиентами мы обсуждаем цель создания имиджа, затем прорабатываем неподвижную часть и лишь после этого подвижную. To start with customers, we are discussing the purpose of creating an image, and then are working on a fixed part and only then moving. А в конце тренируем согласованность этих двух частей цельного образа. And in the end we train the consistency of these two parts of the whole image. И тогда можно говорить о создании готового имиджа, которым человек может с легкостью управлять для достижения большего успеха в жизни . And then we can talk about the creation of the finished image, which people can easily manage to achieve greater success in life.

Приведу несколько примеров. Here are a few examples. Если утром вы вышли из дома и увидели молодого мужчину в деловом костюме и в галстуке, вы вряд ли подумаете, что перед вами дворник. If the morning you came out of the house and saw a young man in a suit and tie, you are unlikely to think that before you janitor. Только потому, что внешний вид (неподвижный имидж) этого человека уже сообщил вам определенную информацию о нем. Just because the appearance (fixed image) this person has already told you some information about it. А теперь представьте себе даму в вечернем платье и в шляпе с перьями в офисе . Now imagine a lady in evening dress and a hat with feathers in the office. Никто не станет утверждать, что она секретарь-референт на рабочем месте. No one would argue that it is Office Assistant in the workplace. Ведь ее неподвижный имидж «говорит» совсем иное. Because of its fixed image "speaks" is quite different.

Мои клиенты часто произносят фразу: «Почему меня часто не воспринимают серьезно или принимают не так, как я хотел бы?» Все очень просто. My clients often utter the phrase: "Why I am often not taken seriously or are not, as I would like to?" It's very simple. Люди «считывают» определенную информацию, которая доступна из неподвижного или подвижного имиджа. People "read" certain information that is available from the fixed or movable image. Ведь встречают по-прежнему «по одежке» и «право на первое впечатление мы имеем один раз»! It continues to meet "on clothes" and "right of first impression, we have one again!

Следовательно, «изменить имидж» - это не просто дань моде. Hence, "change image" - is not just a passing fad. Это важная составляющая формирования успеха в жизни! This is an important part of building success in life! Чем больше доверия вызывает ваш имидж у окружающих, тем более охотно с вами сотрудничают. The greater the confidence is your image in others, the more willing to cooperate with you.

Как самостоятельно разобраться в составляющих внешнего вида, мы поговорим в следующем номере журнала «Пассаж». How to figure the components of the external form, we will discuss in the next issue of the journal "Passage". А пока я рекомендую провести для себя каждому маленький эксперимент: попробуйте понаблюдать за собой и за своими знакомыми и выявить самостоятельно некоторые минусы или плюсы в их имидже. In the meantime, I recommend to everyone for a little experiment: try to observe yourself and for your friends and yourself to identify some of the pluses or minuses in their image. А также потренируйтесь в выявлении взаимосвязи между подвижным и неподвижным имиджем разных людей. Also, train yourself to identify the relationship between moving and stationary image of different people. Если вы пожелаете поделиться со мной своими наблюдениями, напишите мне лично по адресу: [email protected] или [email protected] If you wish to share with me their observations, write to me personally at: [email protected] or [email protected]

А также я приглашаю вас оформить на свой адрес бесплатную подписку на наш журнал об имидже и стиле жизни CS, который ежедневно публикует интересные материалы на эту тему на сайте: http://www.cscs.ru Also, I invite you to draw to your address free subscription to our magazine about the image and life style of CS, which publishes a daily interesting material on the subject site: http://www.cscs.ru

Ирина Сохина, имиджмейкер, основатель Ассоциации специалистов по имиджу, официальный спикер Гильдии Маркетологов Irina Sokhin, the image-maker, founder of the Association of the image, the official speaker of the Guild of Marketers


Пожалуйста, оцените эту статью. Please rate this article. Ваше мнение очень важно для нас (1 - очень плохо, 5 - отлично) Your opinion is very important to us (1 - very bad, 5 - excellent)
<< Предыдущая статья <<Previous article Рубрика Красота&Стиль Category Beauty & Style Следующая статья >> Next article>>

Свежие статьи в рубрике «Красота&Стиль»: 7 причин сломать ноготь , 10 рамок для иконы стиля , Добавьте в свою коллекцию роскошный аксессуар , Маски – «скорая помощь» для лица , 10 мифов о красоте , Наращивание волос - быстрое решение проблем , Твой малиновый ротик , Косметика для тех, кому за… , Короткие волосы – тоже сексуально , Лучший мужчина Fresh articles in the category "Beauty & Style": 7 reasons to break a nail, 10 framework for style icons, add to his collection of luxury accessories, masks - an ambulance for the person, 10 myths about beauty, Hair Extensions - rapid problem solving, Thy crimson mouth , Cosmetics for those over ... Short hair - too sexy, the best man


 


 



Женский журнал pani.kiev.ua: статьи, рецепты, сонник, гороскоп, женские журналы, сайты для женщин...


© 2004-2024

Journal of the modern woman Pani.kiev.ua ,
reprint of materials allowed only with the immediate link to / at mandatory notification editorial on e-mail.
Editor project
For general and administrative questions, please contact