Наука сну (La science des reves) Библиотека : Колонка кинокритика Бібліотека: Колонка кінокритика

Наука сна (La science des reves) Наука сну (La science des reves)

Скачущий игрушечный пони, самозавязывающиеся шнурки, деревянные машинки, полеты ночью над городом – все это похоже на сны, которые каждый из нас видел в детстве. Скаче іграшковий поні, самозавязивающіеся шнурки, дерев'яні машинки, польоти вночі над містом - все це схоже на сни, які кожен з нас бачив у дитинстві. А вдруг это были не сны, а реальность, и на самом деле действительность – это всего лишь сон. А раптом це були не сни, а реальність, і насправді дійсність - це всього лише сон.

RORER advertising network
У главного героя Стефана ( Гаэль Гарсия Берналь ) серьезные психические проблемы: он живет в своих снах, «просыпаясь» иногда только для того, чтобы свалить на себя пианино, пойти на работу, которую он терпеть не может, выбросить в реку телевизор или обидеть любимую девушку. У головного героя Стефана (Гаель Гарсія Берналь) серйозні психічні проблеми: він живе у своїх снах, «прокидаючись» іноді тільки для того, щоб звалити на себе піаніно, піти на роботу, яку він терпіти не може, викинути в річку телевізор або образити кохану дівчину.

При этом Стефан - талантливый художник с нестандартным мышлением и очень развитым воображением, любящий мастерить разные забавные штуки своими руками. При цьому Стефан - талановитий художник з нестандартним мисленням і дуже розвиненою уявою, який любить майструвати різні кумедні штуки своїми руками. Странная композиторша Стефани ( Шарлотта Генсбур ), живущая по соседству, и сексуально озабоченный коллега ( Ален Шаба ) – единственные люди, которые его понимают. Дивна композіторша Стефані (Шарлотта Генсбур), яка живе по сусідству, і сексуально заклопотаний колега (Ален Шаба) - єдині люди, які його розуміють. Правда, не всегда… Правда, не завжди ...

Режиссер Мишель Гондри , снявший до этого небезызвестное «Вечное сияние чистого разума», на этот раз представил публике самую настоящую сказку. Режисер Мішель Гондрі, який зняв до цього відоме «Вічне сяйво чистого розуму», цього разу представив публіці саму справжню казку. В ней есть все необходимые атрибуты: совпадение имен – Стефан и Стефани, машина времени, устройство для чтения мыслей, ожившие игрушки, нехитрые фокусы. У ній є всі необхідні атрибути: збіг імен - Стефан і Стефані, машина часу, пристрій для читання думок, ожилі іграшки, нехитрі фокуси. Герои, несмотря на возраст «под 30», остались детьми, не утратив непосредственности в восприятии мира, детской наивности, умения плакать от обиды. Герої, незважаючи на вік «під 30», залишилися дітьми, не втративши безпосередності у сприйнятті світу, дитячої наївності, вміння плакати від образи.

Ощущение «фильма для детей» подкрепляется явным увлечением режиссера анимацией, главным образом, российской (по его собственным словам). Відчуття «фільму для дітей» підкріплюється явним захопленням режисера анімацією, головним чином, російської (за його власними словами). Действительно, здесь собрано все: «Падал прошлогодний снег» Татарского, «Цапля и журавль» Норштейна, «Варежка» Качанова, «Каникулы Бонифация» Хитрука. Дійсно, тут зібрано все: «Падав торішній сніг» Татарського, «Чапля і журавель» Норштейна, «Рукавичка» Качанова, «Канікули Боніфація» Хитрука. Кажется, что вот-вот мимо пролетит Пластилиновая ворона или выглянет из-за дерева Домовенок Кузя. Здається, що ось-ось пролетить повз Пластилінова ворона або вигляне з-за дерева Домовенок Кузя.

При просмотре этого фильма я не раз ловила себя на мысли, что «Наука любви» - это то, что бы получилось, если бы фильм американца Дэвида Линча стал снимать европеец. Під час перегляду цього фільму я не раз ловила себе на думці, що «Наука кохання» - це те, що б сталося, якби фільм американця Девіда Лінча став знімати європеєць. Вроде бы об одном и том же, но как по-разному! Начебто про одне й те ж, але як по-різному! Общих черт можно насчитать много: переплетение сна и реальности, внутренние «демоны» героя, текст, прочитанный задом наперед, яркие второстепенные персонажи, появляющиеся в одной лишь сцене, но западающие в память, меткие шутки, нелепые происшествия, невпопад сказанные фразы… У Линча мы бы увидели коктейль из пугающей мистики, замкнутых чудаков, красных штор и синей коробочки. Спільних рис можна нарахувати багато: переплетення сну і реальності, внутрішні «демони» героя, текст, прочитаний задом наперед, яскраві другорядні персонажі, що з'являються в одній лише сцені, але западаючі в пам'ять, влучні жарти, безглузді події, невпопад сказані фрази ... У Лінча ми б побачили коктейль з лякаючою містики, замкнутих диваків, червоних штор і синьої коробочки.

Но, как известно, у разных поваров из одних и тех же ингредиентов получаются разные блюда. Але, як відомо, у різних кухарів з одних і тих же інгредієнтів виходять різні страви. Гондри собрал в своем фильме весельчака-психа, ведущего во сне собственный телеканал, музыкантшу-зануду, по вечерам мастерящую деревянную лодку с растущими из нее деревьями, типографщика-грубияна, «страшного снаружи, доброго внутри», и получил историю о любви, одиночестве, снах и людях, которые похожи на дикобразов из притчи Шопенгауэра, «бредущих по снежной пустыне, жмущихся друг к другу от холода и колющих друг друга своими иглами». Гондрі зібрав у своєму фільмі веселуна-психа, що веде у сні власний телеканал, музикантки-зануду, вечорами мастерящую дерев'яну човен з росли у неї деревами, типографщика-грубіяна, «страшного в квартирі, доброго всередині», і отримав історію про кохання, самотність, снах та людей, які схожі на дикобразів з притчі Шопенгауера, «бредуть по сніговій пустелі, жмущіхся один до одного від холоду і колючих один одного своїми голками».

Франция, 2013 Франція, 2013
Режиссер: Мишель Гондри («Вечное сияние чистого разума») Режисер: Мішель Гондрі ( "Вічне сяйво чистого розуму")
В ролях: Гаэль Гарсия Берналь («Сука-любовь», «Нет вестей от бога», «Дневник мотоциклиста»), Шарлотта Генсбур («Лемминг»), Ален Шаба, Миу-Миу. У ролях: Гаель Гарсія Берналь ( «Сука-любов», «Немає звісток від бога», «Щоденник мотоцикліста»), Шарлотта Генсбур ( «Леммінг»), Ален Шаба, Міу-Міу.
Автор: Людмила Лаврушина Автор: Людмила Лаврушина


Пожалуйста, оцените эту статью. Будь ласка, оцініть цю статтю. Ваше мнение очень важно для нас (1 - очень плохо, 5 - отлично) Ваша думка дуже важлива для нас (1 - дуже погано, 5 - відмінно)
<< Предыдущая статья <<Попередня стаття Рубрика Колонка кинокритика Рубрика Колонка кінокритика Следующая статья >> Наступна стаття>>

Свежие статьи в рубрике «Колонка кинокритика»: Черная орхидея (The Black Dahlia) , Кирпич , Сенсация (Scoop) , Парфюмер. Нові статті у рубриці «Колонка кінокритика»: Чорна орхідея (The Black Dahlia), Цегла, Сенсація (Scoop), Парфумер. История одного убийцы (Das parfum - Die Geschichte eines Morder) , Боже, спаси Америку! , Небандитский Петербург (предмет обзора: художественный фильм "Питер FM") , Концентрированный Ужас (предмет обзора - художественный фильм "Сайлент Хилл" / Silent Hill) , Незолотая молодежь (создано после просмотра худ. фильма «Сволочи») , Предвестник перемен (Предмет обзора: художественный фильм "Ужас Амитивилля" / Amityville Horror) , Страсти вампирские (Предмет обзора: худ. фильм «Бладрейн» (BloodRayne)) Історія одного вбивці (Das parfum - Die Geschichte eines Morder), Боже, врятуй Америку!, Небандітскій Петербург (предмет огляду: художній фільм "Пітер FM"), Концентрований Жах (предмет огляду - художній фільм "Сайлент Хілл" / Silent Hill), Незолотая молодь (створено після перегляду худ. фільму «Сволота»), Передвісник перемен (Предмет огляду: художній фільм "Жах Амітивіля" / Amityville Horror), Пристрасті Вампирские (Предмет огляду: худ. фільм «Бладрейн» (BloodRayne))