Азбука зимових доріг. Частина 1 Библиотека : Авто на шпильках Бібліотека: Авто на шпильках

Азбука зимних дорог. Азбука зимових доріг. Часть 1 Частина 1

Зима коварна тем, что любая автострада в это время года за несколько часов может превратиться в снежную целину, пробиться через которую по силам только самым отчаянным и мудрым. Зима підступна тим, що будь-яка автострада в цей час року за кілька годин може перетворитися на снігову цілину, пробитися через яку під силу тільки самим відчайдушним і мудрим. Кроме того, многие автомобилисты любят зимние вылазки на природу, где снежные сугробы могут пленить автомобиль на долгие часы и откуда без помощи трактора не выбраться. Крім того, багато автомобілістів люблять зимові вилазки на природу, де снігові замети можуть полонити автомобіль на довгі години і звідки без допомоги трактора не вибратися. Но настоящий водитель должен уверенно чувствовать себя всегда и быть готовым преодолеть любое бездорожье. Але справжній водій повинен впевнено почувати себе завжди і бути готовим подолати будь-яке бездоріжжя.

Именно с этой целью мы и рассмотрим некоторые нюансы вождения автомобиля по зимним дорогам. Саме з цією метою ми і розглянемо деякі нюанси водіння автомобіля по зимових доріг.

RORER advertising network
С точки зрения езды, имеются две особенности, затрудняющие передвижение в зимних условиях: коварная поверхность дороги и плохая видимость. З точки зору їзди, є дві особливості, що ускладнюють пересування в зимових умовах: підступна поверхню дороги і погана видимість. Давайте последовательно их разберем. Давайте послідовно їх розберемо.

Каждый водитель может себе представить, чем обычно заканчиваются занос или вращение. Кожен водій може собі уявити, ніж зазвичай закінчуються занос або обертання. Однако подавляющее большинство даже и не подозревает, что существуют специальные приемы по преодолению критических ситуаций на дороге . Однак переважна більшість навіть і не підозрює, що існують спеціальні прийоми з подолання критичних ситуацій на дорозі. И все они вполне доступны каждому водителю. І всі вони цілком доступні кожному водієві.

Прежде всего, хочу посоветовать следующее – если нет острой необходимости, то лучше не выезжать на дорогу зимой, особенно при неблагоприятных погодных условиях. Перш за все, хочу порадити наступне - якщо немає гострої необхідності, то краще не виїжджати на дорогу взимку, особливо при несприятливих погодних умовах.

Гололед, снежные заносы и колеи — как чувствовать себя уверенно и спокойно в этой ситуации? Ожеледиця, снігові замети і колії - як відчувати себе впевнено і спокійно в цій ситуації?

Основные правила Основні правила

1. 1. Греть или не греть машину перед началом движения? Гріти чи не гріти машину перед початком руху?

Об этом сказано много “за” и “против” , но в любом случае, помните, что движение нужно начинать только после того, как стекла машины полностью очистятся от снега и льда, перестанут запотевать изнутри (Чтобы впредь такого не происходило, всегда после поездки необходимо выхолаживать салон, например, открыть двери и подождать немного. Купите специальное средство от запотевания и замерзания стекол. Если такового под рукой нет, то может пригодиться простой совет. Положите в тряпочку поваренную соль, завяжите и протирайте стекло – материя промокнет, а соль предохранит окна от замерзания. Следите, чтобы соль попадала только на стекло и не контактировала с металлом. Для такой протирки хорош и глицерин). Про це сказано багато "за" і "проти", але в будь-якому разі, пам'ятайте, що рух треба починати тільки після того, як скла машини повністю очистяться від снігу і льоду, перестануть пітніти зсередини (Щоб надалі такого не відбувалося, завжди після поїздки необхідно вихолажівать салон, наприклад, відкрити двері і почекати трохи. Купуйте спеціальний засіб від запотівання і замерзання скла. Якщо такого під рукою немає, то може стати в нагоді просту пораду. Покладіть в тряпочку кухонну сіль, зав'яжіть і протирайте скло - матерія промокне, а сіль обереже вікна від замерзання. Слідкуйте, щоб сіль потрапляла тільки на скло і не контактувала з металом. Для такої протирання гарний і гліцерин).

2. 2. Чтобы машина лучше завелась Щоб машина краще завелася

Если автомобиль находился на улице или в холодном гараже, советую включить на 1,5 минуты свет фар, тогда электролит в аккумуляторе слегка прогреется и его емкость увеличится. Якщо автомобіль знаходився на вулиці чи в холодному гаражі, раджу включити на 1,5 хвилини світло фар, тоді електроліт в акумуляторі трохи прогріється і його ємність збільшиться. После этого фары следует отключить и можно попытаться завести машину, при этом обязательно отжимать педаль сцепления. Після цього фари слід відключити і можна спробувати завести машину, при цьому обов'язково віджимати педаль зчеплення. Теперь проблема будет решаться гораздо проще. Тепер проблема буде вирішуватися набагато простіше. Можно попробовать заводить машину сразу от двух аккумуляторов. Можна спробувати заводити машину відразу від двох акумуляторів. Если и это не помогает, придется прибегнуть к помощи «прикуривателя». Якщо й це не допомагає, доведеться вдатися до допомоги «прикурювача».

3. 3. Езда по гололеду Їзда по ожеледиці

Самое неприятное и наиболее опасное для водителя зимой – гололед. Найнеприємніше і найбільш небезпечне для водія взимку - ожеледиця. Образовался ли он после таяния снега, который снова замерз, или после дождя, в любом случае, сцепление шин с поверхностью дороги снижается, тормозной путь удлиняется (иногда даже в пять раз), поэтому для того, чтобы удержать автомобиль на шоссе, необходимо быть настоящим виртуозом. Утворився він після танення снігу, який знову замерз, або після дощу, в будь-якому випадку, зчеплення шин з поверхнею дороги знижується, гальмівний шлях подовжується (іноді навіть у п'ять разів), тому для того, щоб утримати автомобіль на шосе, необхідно бути справжнім віртуозом.

Трогаться с места при гололеде лучше на второй передаче при малой частоте вращения коленчатого вала, разгоняться плавно, переключать передачи быстро, но сцепление включать без рывков. Рушати з місця при ожеледі краще на другій передачі при малій частоті обертання колінчастого валу, розганяти плавно, перемикати передачі швидко, але зчеплення включати без ривків.

Если снег с дороги не убирают, то образуется накатанная полоса, по которой при температуре воздуха ниже минус 10 градусов можно ехать достаточно уверенно. Якщо сніг з дороги не прибирають, то утворюється накатана смуга, за якою при температурі повітря нижче мінус 10 градусів можна їхати досить впевнено. Но при повышении температуры до нуля такая дорога становится очень скользкой и даже более опасной, чем гололед. Але при підвищенні температури до нуля така дорога стає дуже слизькою і навіть більш небезпечною, ніж ожеледь. В таком случае лучше всего колесами одной стороны ехать по кромке, улучшая сцепление с дорогой. У такому випадку найкраще колесами одного боку їхати по кромці, поліпшуючи зчеплення з дорогою. Но всегда нужно помнить, что на высокой скорости может возникнуть момент, при котором машину начинает разворачивать и тащить в кювет. Але завжди потрібно пам'ятати, що на високій швидкості може виникнути момент, при якому машину починає розгортати і тягнути в кювет.

В обледенелой колее двигаться нужно строго по ее оси. У обмерзлій колії рухатися потрібно строго по її осі. Выехать из колеи очень сложно. Виїхати з колії дуже складно. На небольшой поворот руля автомобиль обычно не реагирует, при большом повороте возможен резкий вынос из колеи, разворот поперек дороги, выброс в кювет. На невеликій поворот керма автомобіль зазвичай не реагує, при великому повороті можливий різкий винос з колії, розворот впоперек дороги, викид у кювет. Это происходит настолько быстро, что даже опытные водители не успевают принять меры. Це відбувається настільки швидко, що навіть досвідчені водії не встигають вжити заходів. Выход один - перед выездом из колеи снижать скорость до минимальной. Вихід один - перед виїздом з колії знижувати швидкість до мінімальної.

Зимой особую настороженность водителей должны вызывать участки перед перекрестками, остановками общественного транспорта, пешеходными переходами. Взимку особливу настороженість водіїв повинні викликати ділянки перед перехрестями, зупинками громадського транспорту, пішохідними переходами. В этих местах в результате торможения многих автомобилей дорога представляет собой полосу отполированного льда. У цих місцях в результаті гальмування багатьох автомобілів дорога являє собою смугу відполірованого льоду. Поэтому при приближении к таким участкам скорость движения должна быть снижена заранее, чтобы у водителя оставалась возможность затормозить, не прибегая к экстренным способам. Тому при наближенні до таких ділянках швидкість руху повинна бути знижена заздалегідь, щоб у водія залишалася можливість загальмувати, не вдаючись до екстрених способів.

Ближе к весне, при больших суточных колебаниях температуры воздуха от минуса к плюсу, дороги ночью покрываются сплошной тонкой коркой льда, которая сохраняется и утром. Ближче до весни, при великих добових коливаннях температури повітря від мінуса до плюса, дороги вночі покриваються суцільною тонкою кіркою льоду, яка зберігається і вранці. Из автомобиля асфальт кажется чистым, и это вводит водителей в заблуждение . З автомобіля асфальт здається чистим, і це вводить водіїв в оману. При плавном движении машина едет как будто устойчиво, но стоит водителю чуть резче повернуть руль или притормозить, он сразу почувствует себя как на катке. При плавний рух машина їде як ніби стійко, але варто водієві трохи різкіше повернути кермо або пригальмувати, він відразу відчує себе як на ковзанці. Особое внимание нужно обратить на мосты, эстакады, где тонкая корочка льда может образовываться уже при 0 градусов и даже при положительных температурах воздуха. Особливу увагу потрібно звернути на мости, естакади, де тонка корочка льоду може утворюватися вже при 0 градусів і навіть при позитивних температурах повітря.

Основные условия движения – осмотрительность, низкая скорость и исключительная плавность. Основні умови руху - обачність, низька швидкість і виняткова плавність. Остановка производится (преимущественно) торможением двигателя. Зупинка виробляється (переважно) гальмуванням двигуна. Съезжая с крутого склона или подъезжая к повороту, заранее переключитесь на низшую передачу, чтобы не применять тормоза. З'їжджаючи з крутого схилу або під'їжджаючи до повороту, заздалегідь перейдіть на нижчу передачу, щоб не застосовувати гальма. Если тормозить все-таки придется, гораздо лучше несколько раз подряд легко нажать на педаль тормоза, чтобы в случае юза колеса вы снова вошли в сцепление с дорогой. Якщо гальмувати все-таки доведеться, набагато краще кілька разів поспіль легко натиснути на педаль гальма, щоб у разі юза колеса ви знову увійшли до зчеплення з дорогою.

Продолжение следует… Далі буде ...
Автор: Марина Белых Автор: Марина Бєлих


Пожалуйста, оцените эту статью. Будь ласка, оцініть цю статтю. Ваше мнение очень важно для нас (1 - очень плохо, 5 - отлично) Ваша думка дуже важлива для нас (1 - дуже погано, 5 - відмінно)
<< Предыдущая статья <<Попередня стаття Рубрика Авто на шпильках Рубрика Авто на шпильках Следующая статья >> Наступна стаття>>

Свежие статьи в рубрике «Авто на шпильках»: Дама за рулем , Автоледи , Неблагоприятные условия вождения. Нові статті у рубриці «Авто на шпильках»: Дама за кермом, Автоледі, Несприятливі умови водіння. Часть 4. Частина 4. Ночь , Неблагоприятные условия вождения. Ніч, Несприятливі умови водіння. Часть 3. Частина 3. Ночь , Неблагоприятные условия вождения. Ніч, Несприятливі умови водіння. Часть 2. Частина 2. Дождь , Неблагоприятные условия вождения. Дощ, Несприятливі умови водіння. Часть 1. Частина 1. Туман , Автомобиль «секонд-хенд» , Азбука зимних дорог. Туман, Автомобіль «секонд-хенд», Азбука зимових доріг. Часть 2 , Дама за рулём автомобиля! , Авто от Volvo для дам Частина 2, Дама за кермом автомобіля!, Авто від Volvo для дам