Женский журнал pani.kiev.ua: статьи, рецепты, сонник, гороскоп, женские журналы, сайты для женщин...
News | Articles | Recipes | Dream book | Daily Horoscope | Magazines | Galleries | Books | Needlework | Ask an Expert | Aerobics and Fitness | Diets and weight loss |

English Italian French German Turkish Polish Japanese Hebrew Spanish Chinese Arabic Ukrainian Russian

 Honor!
Fashion
 Beauty & Style
 Perfumes and cosmetics
 Career Center
 Health
 Pregnancy, childbirth, parenting
 Yoga
 Psychology
 Stories of life
 Adult
 My house and interior
Cars for stiletto
 Men's Tips
 Holidays
 Dolls
 In the world of colors
 Cottage, garden, vegetable garden
Holidays. History, tradition, greetings
Wonders of his hands
 Magic, divination, paranormal
In a country of dreams
 Daily Horoscope
  Astrological forecast for the week
  Literary room
  Proverbs and tales
 Column film criticism
 Sections
News (archive)
In the country and the world
Culinary exclusive
Dream book
Needlework
Consultation
Aerobics and fitness
Diets and weight loss
Women's magazines
Galleries
Our polls





 





Çocuğun zihinsel gelişimi: bilgi asimilasyon türleri Библиотека : Беременность, роды, воспитание детей Kütüphane: Gebelik, doğum, ebeveynlik

Умственное развитие ребенка: типы усвоения информации Çocuğun zihinsel gelişimi: bilgi asimilasyon türleri

Дети усваивают информацию из окружающего мира множеством способов: с помощью зрения, слуха, запахов и т.д. Çocuklar birçok şekilde dış dünya ile bilgileri öğrenmek: görme, işitme, koku, vb aracılığıyla Но умственное развитие каждого ребенка происходит по индивидуальной схеме, и, как правило, один из способов усвоения информации у ребенка доминирует. Ancak her çocuğun zihinsel gelişimi bireysel düzenlemesi konusunda, ve, bir kural, çocuk bilgileri öğrenmenin tek yolu olarak hakim. Понять какой именно – значит помочь ребенку быстрее и лучше познать мир, максимально развив его умственные способности. Ne olduğunu anlayın - böylece çocuğunuzun daha hızlı öğrenmek ve daha iyi bir dünya yardım, en çok o zihinsel yeteneklerini geliştirdi.

RORER reklam ağı
Занимаясь с ребенком в школе или дома, нужно учитывать, к какому типу относится ребенок, и соответственно выбирать методы подачи информации. Okulda bir çocuk veya evde ile meşgul olmak, biz ve bu nedenle bilgi sunma yöntemleri tercih çocuğun ne tür düşünmek gerekir. К сожалению, большинство наших учителей не принимают этот факт во внимание. Ne yazık ki, öğretmenlerin çoğunluğu bu gerçeği dikkate almazlar. Более того, наши школы для этого не приспособлены. Ayrıca, bizim okul bunun için donanımlı değildir.

Если в классе практикуются методы, неподходящие для вашего ребенка, то он может именно поэтому и не успевать в учебе. Eğer sınıf bu yüzden akademik almak yukarıya olabilir sizin çocuk, o zaman için uygunsuz yöntemler uygulanmaktadır. В этом случае родителям самим, после основных занятий придется повторять с ребенком дома пройденный материал для его лучшего усвоения, используя соответствующие методы. Bu durumda olarak, evde çocukla tekrarlanacaktır ana oturumların sonra velilerin kendilerini, onun daha iyi emilmesi için, uygun yöntemler kullanılarak malzeme okudu.

Психологи выделяют три основных типа усвоения информации : Psikologlar bilgi asimilasyon üç ana türü vardır:

1. Визуальный 1. Görsel

«Помнишь бабушкиного котенка?» - «Да, он белый!» "Sen benim büyükannesinin kedi hatırlıyor musun?" - "Evet, o beyaz's!"

Дети с визуальной памятью лучше усваивают зрительную информацию: во время чтения, просмотра картинок или в качестве примера окружающих. Görsel bellek olan çocuklar daha okuma sırasında, fotoğraf görüntüleme, görsel bilgiler: asimile olduğunu veya başkalarının örnek olarak. К этому типу относятся около 65% людей. Bu tür kişilerin yaklaşık% 65 içerir. Если ребенок при встрече с чем-то новым пытается хорошенько рассмотреть это, наклоняясь поближе или поднося к глазам, то, скорее всего, он «визуал». Eğer çocuk ne zaman yeni bir şey ile iyi bak denemek için, yakın yaslanmış veya gözlerini, daha sonra düzenlenen en o "görsel muhtemelen" ilgili.

Такие дети обычно могут с легкостью воспроизвести то, что увидели. Bu çocuklar genellikle kolayca gördüklerini yeniden oluşturabilir. Мысли и воспоминания запечатлеваются у них в мозгу в виде картинок и зрительных образов. Düşünce ve anılar resimler ve görsel şeklinde kendi beyninde baskılı vardır. Дети с таким типом развития сразу узнают, если в их отсутствие в комнате что-то поменялось. Bu tür bir geliştirme olan çocuklar hemen bilecek bir şey değişmiştir odada onların yokluğunda.

У них очень развито осознание связи между вещами, или представление о том, что разрозненные вещи формируют единое целое. Onlar farklı şeyler bir bütün oluşturan şeyler arasında bağlantı veya kavraminin oldukça gelişmiş bir farkındalık vardır. Такие дети ощущают себя единым целым с окружающим миром. Bu çocuklar onların bir çevreleyen dünya ile hissediyorum. Они склонны мыслить визуальными образами и поэтому часто хорошо рисуют, конструируют, лепят или по-другому проявляют склонность к искусству. Onlar görsel görüntüler düşünmeye, ve genellikle bu yüzden çoğunlukla iyi, beraberlik, ya da kalıp başka sanat eğiliminde olan yapı.

Они лучше концентрируют свое внимание и запоминают учебный материал, когда он сопровождается наглядными рисунками, графиками, диаграммами, а основные пункты в нем подчеркнуты или выделены жирным шрифтом или другим цветом . Daha iyi konsantre ve eğitim materyalleri zaman açıklayıcı çizimler, grafikler, şemalar eşlik eder ezberlemek ve ana noktalar bunun altı çizilir ya da ya da başka bir renk kalın. Обычно они раньше всех учатся читать и читают много и с удовольствием. Genellikle okumayı öğrenmek ve okumak çok ve mutlu olmak ilk sırada.

Вы устали повторять ребенку что-то по нескольку раз, а он как будто не слышит? Birkaç kez yinelenen bir çocuk yorgun musun, ama duymak gibi görünüyordu? Ну что ж, пишите ему записки-напоминания. Eh, onu notlar yazın.

Помните, что слова на такого ребенка действуют меньше, чем на другие типы детей. Böyle bir çocuk kelime çocukların diğer türleri için daha küçük olduğunu unutmayın. При наказаниях лучше не ругать его – в этом мало толку. Zaman ceza onu azarlamak daha iyi değildir - bu biraz kafa karıştırıcı. Просто лишить его на время источника информации, так чтобы ему было скучно: например, поставить в угол на короткое время или не разрешить смотреть телепередачу. Sadece bir bilgi kaynağı olma, böylece o was bored onu mahrum bırakmak için: örneğin, köşede kısa bir süre için ya da bulunduğu bir TV programını izlemek gerekir. Да, и вознаграждения такие дети предпочитают обычно материальные – конфету или игрушку . Evet, ve genellikle maddi - şeker veya bir oyuncak bir parça tercih bu tür çocuklar ödül.

2. Аудиальный 2. İşitsel

«Помнишь бабушкиного котенка?» - «Да, он громко мяукал!» "Sen benim büyükannesinin kedi hatırlıyor musun?" - "Evet, o yüksek sesle mewed!"

К этому типу относятся люди преимущественно со слуховой памятью – примерно 30%. Bu tür ağırlıklı işitsel belleğe sahip kişiler dahil - yaklaşık 30%. Они лучше усваивают информацию, когда слышат ее или обсуждают. Daha iyi zaman o ya da görüşmek duymak bilgileri özümsemek.

Такие дети любят говорить и слушать, зачастую ведя бесконечные беседы с мягкими игрушками. Bu çocukların konuşmak ve dinlemek, genellikle yumuşak oyuncaklar ile sonsuz konuşmaları yürütmekle seviyorum. Они имеют большой словарный запас, ясно выражают свои мысли и умело пользуются языком для достижения своих целей. Bunlar, ifade ve ustaca hedeflerine ulaşmak için bir dil kullanarak büyük bir kelime var.

С раннего возраста они любят рассказывать истории и сочинять стихи и сказки . Erken bir yaş Gönderen, onlar hikayeler anlatmak ve şiir ve peri masalları yazma seviyorum. У них зачастую отличный музыкальный слух и голос. Genellikle müzik ve ses için iyi bir kulak vardır. Любят играть в устные игры: слова, города и т.д., обожают загадки, стихи и скороговорки. Bunlar sözlü oyun oynamak için: kelime, şehir, aşk gibi, sevgi bilmece, şiir, ve hızlı.

Такие дети исключительно хорошо и свободно общаются с другими людьми. Bu çocuklar diğer insanlarla iletişim derece iyi ve serbestçe vardır. Легко заводят друзей и вступают в социальные контакты. Bu arkadaş edinmek için kolay ve sosyal iletişim içine girin. Они легко становятся лидерами в своей среде, и их часто привлекают к улаживанию конфликтов. Onlar kolaylıkla ortasında liderler olurlar ve sık sık çatışma yönetimi çekici bulunmaktadır.

Зачастую для запоминания таким детям нужно проговорить полученную информацию про себя или вслух. Çoğu, bu tür çocuklar benim veya yüksek sesle dile getirmek için gereken bu bilgileri hatırlamak için. Если иногда ваш ребенок шевелит губами во время уроков или шепчется с соседом, то это может быть потому, что он повторяет только что услышанную информацию. Eğer bazen çocuğunuzun ders sırasında, dudaklarını hamle veya komşuya fısıldayan çünkü sadece duydum bilgi tekrarlar, o zaman olabilir. Для лучшего усвоения учебного материала учителям и родителям надо обсуждать его с такими детьми. Öğretmenler için eğitim materyalleri ve veliler daha iyi bir hakimiyet için çocuk ile tartışmak gerekir.

Вам кажется, что невозможно делать уроки под музыку ? Sen bu müzik de ders yapmak imkansız olduğunu düşünüyorum? Наоборот, дети со слуховой памятью легко отвлекаются на посторонние шумы, а равномерный музыкальный фон во время занятий заглушает остальные резкие звуки. Tersine, sınıfları sırasında işitsel bellek çocuklar, kolayca dışarıdaki gürültü dalıp, ve düzgün geçmiş müzik diğer keskin sesler sesini kapatır.

Хвалить и ругать такого ребенка действенней всего с помощью слов. Övgü ve çocuğun Etkili lanet kelime sadece.

3. Кинестетический 3. Kinestetik

«Помнишь бабушкиного котенка?» - «Да, он мягкий и игривый!» "Sen benim büyükannesinin kedi hatırlıyor musun?" - "Evet, o yumuşak ve eğlenceli!"

Дети с кинестетической памятью усваивают информацию с помощью касаний и движения. Kinestetik bellek ile Çocuklar dokunun ve hareket bilgileri özümsemek. К этому типу принадлежит около 5% людей. Kişilerin yaklaşık% 5 ait bu tür için.

Таким детям для лучшего усвоения учебного материала нужно быть активными во время уроков. Eğitim materyali daha iyi asimilasyon için çocuklar Böylece ders sırasında aktif olması gerekmektedir. Они больше всего любят учебные занятия, во время которых можно что-нибудь делать руками, проводить наглядные опыты и эксперименты , строить модели, а в математике, к примеру, считать на счетах. En çok eğitim, sırasında size ellerini, görsel deneyim ve davranış deneyleri, inşa modelleri ile, bir şeyler yapabilirsiniz ve matematik ilgilenirseniz, örneğin hesapları al.

При этом создается впечатление, что их мозг работает только тогда, когда двигается тело. Bu izlenim onların beyin çalışma oluşturur yalnızca vücut hareket eder. Они просто не могут усидеть на стуле в течение нескольких часов подряд. Onlar sadece bir sandalyede saatlerce oturmak değildir. Поэтому во время занятий с таким ребенком следует делать небольшие перерывы, в течение которых ребенок бы активно отдыхал. Bu nedenle, böyle bir çocukla eğitim sırasında kısa olmalıdır sonları bu süre boyunca çocuk açık hava eğlence için olurdu.

Этих детей часто называют гиперактивными, причем школьные учителя обычно стараются их приструнить. Bu çocuklar sık aşırı aktif ve denir okul öğretmenleri genellikle topuk onları getirmeyi deneyin. Зачастую на ребенка вешается ярлык «трудного» или даже «необучаемого», но на самом деле учитель просто не может найти правильный подход к такому ребенку. Çoğu çocuk, ama etiket "zor" ya da "engelli öğrenme asmak aslında öğretmen sadece böyle bir çocuğa doğru yaklaşım bulamıyorum.

Эти дети имеют редкую способность выражать свои чувства и контролировать себя посредством движения. Bu çocuklar nadir bir yetenek ve duygularını ifade etmek hareket yoluyla kendilerini kontrol gerekir. Зачастую они становятся одаренными актерами , танцорами или спортсменами. Sıklıkta aktörler, dansçılar ve sporcular yetenekli vardır. Таким детям необходимо движение. Onlar taşımak gerekir.

Даже если их принуждают сидеть смирно, они начинают елозить, постукивать пальцами рук или ногами. Olsa oturmak zorunda oldukları taramaya, parmaklarınızla veya ayak dokunarak başlar. Во время запоминания информации они трогают или передвигают какие-либо предметы. Onlar dokunmatik veya herhangi bir nesne hareket bilgileri ezberleme sırasında. Свободное время посвящают физической активности – бегают, прыгают, играют в мяч. Eğlence - atlamak koşmak, top oynamak fiziksel aktivite adamak.

Для того чтобы маленький кинестетик запомнил информацию или выполнил последовательные действия, психологи советуют применять следующий прием: проговаривайте ему каждый этап, дотрагиваясь последовательно до пальцев его руки – 1. Küçük kinestetik hatırlamak için bilgi veya komple adımları, psikologlar aşağıdaki yöntemi kullanmanızı öneririm: Onu, parmakları elini dokunmadan - 1 sırayla her adımı telaffuz. Пойдешь в ванную. Size tuvalete gidin. 2. 2. Возьмешь мыло. Sen sabun alın. 3. 3. Помоешь руки. Pomoesh eller. 4. 4. Почистишь зубы . Diş macunu.

Наказывать такого ребенка действенней всего – увы! Bir çocuğun tüm etkili cezalandırma - heyhat! – физически: слегка шлепнуть по попке или по ручке. - Fiziksel: ass veya sap üzerinde küçük bir tokat. При похвалах обязательно прикасайтесь к нему: гладьте по головке или обнимайте. Övgü olarak mutlaka dokunma: Demir kafa veya benimsemek.
Автор: Марина Аль-Рабаки Yazar: Marina Al Rabaki


Пожалуйста, оцените эту статью. LÜTFEN BUNU OYLAYIN. Ваше мнение очень важно для нас (1 - очень плохо, 5 - отлично) Sizce bizim (1 - çok kötü, 5 - mükemmel) önemlidir
<< Предыдущая статья <<Önceki yazı Рубрика Беременность, роды, воспитание детей Konu Hamilelik, doğum, ebeveynlik Следующая статья >> Sonraki yazı>>

Свежие статьи в рубрике «Беременность, роды, воспитание детей»: Поговолим по-взрослому , Любимая мама , Толстый ребенок: надо ли беспокоиться родителям? , Мамино молоко малышу не навредит , Родитель родителю – психолог, а дочь дороже… , Детство за «железным забором» , Мама, куда ты?! , Родительские и врачебные ошибки в лечении ребенка , Мама минус папа , К сожалению... Taze bu kategoriye "Gebelik, doğum ve ebeveynlik: Pogovolim bir yetişkin, sevgili annem, bebek yağlı: onların anne endişe gerekir?, Anne sütü, bebek, anne anne - psikolog zarar vermeyen ve kızı, Demir daha ..., çocukluk arkasında çit "Anne, nereye sen vardır?, Ebeveyn ve çocuk, anne eksi baba, ne yazık ki tedavisinde tıbbi hataları ...


 


 



Женский журнал pani.kiev.ua: статьи, рецепты, сонник, гороскоп, женские журналы, сайты для женщин...


© 2004-2024

Journal of the modern woman Pani.kiev.ua ,
reprint of materials allowed only with the immediate link to / at mandatory notification editorial on e-mail.
Editor project
For general and administrative questions, please contact